In oktober 2014 is het eerste deel van het Timmetje Muis Educatief Project in samenwerking met het Suceava Police Inspectorate in Suceava Roemenië, door middel van een persconferentie gelanceerd. Zij hebben ons de week van ons bezoek meegeholpen om een deel van de 12.000 boekjes naar de kleuterscholen in Oost-Roemenië en Moldavië te brengen.

Er zijn ondertussen al veel Kindergartens bezocht. Het is mooi te zien hoe positief en enthousiast op de materialen gereageerd wordt. Het wordt als praktisch en kind gericht ervaren.

In het stadje Vama heeft de burgemeester meegewerkt om een workshop voor de leerkrachten van schooltjes in en rondom Vama te organiseren.

In het ziekenhuis voor longziekten in Iasi was de leidinggevend arts erg te spreken over het initiatief, de opgenomen kinderen van deze materialen te voorzien. Er zijn ook op aanvraag van de longarts uit een ziekenhuis in Boekarest Timmetje Muis Pakketten gebracht voor hun kinderafdeling. Kinderen liggen vaak langdurig in het ziekenhuis, waarbij ze snel een achterstand op school oplopen.

In september 2015 is het nieuwe boekje ‘Taal met Timmetje Muis’ in Roemeniëis aangekomen. Het drukken hiervan werd mogelijk gemaakt door donaties van St. Paulien, Meulensteen Foundation en Give Europe Hope.

Eind mei 2016 kregen wij bericht van Give Europe Hope, dat zij opnieuw het Timmetje Muis Educatief Project wilden ondersteunen. Mede door deze donatie en enkele particuliere giften, werd het tweede deel van de Kijk-en Leerkaarten in oktober 2016 gedrukt. Vanaf november 2016 vonden ook deze materialen hun weg naar de schooltjes!

Op dit moment is het "thuisfront" bezig met het maken van het tel- en cijfer boekje "Tellen met Timmetje". In januari 2017 kwam een eerste donatie binnen van St.Paulien. Wanneer we er samen de schouders onder zetten, hopen wij ook dit jaar weer educatieve middelen te kunnen brengen.