In de zomervakantie organiseert RCHF zomeractiviteiten waaronder zomerkampen en een programma met creatieve dans, spel en beweging voor kinderen en tieners.

In Roemenië hebben de kinderen 3 maanden zomervakantie waarin zij vaak met hun ouders mee het veld op gaan om te werken. Wij willen de kinderen en tieners een zomer activiteiten programma aanbieden zodat zij ook even gewoon kind en jongere kunnen zijn.

Brian Douglas organiseert het zomerkamp voor zo'n 40 kinderen over 2 weken verdeeld. Dit doet hij in samenwerking met de Ciocanesti Basisschool, leerkrachten, politie, priester uit het leger en de burgemeester. Zij werken als vrijwilliger mee aan dit project.

Het vindt plaats in de mooie Suhard bergen in de omgeving van Suceava en de plattelandsgemeente Ciocanesti. Deze kinderen zijn nog nooit op vakantie geweest of hebben een ijsje gegeten, het zijn de allerarmsten die uitgenodigd worden om deel te nemen en ze krijgen een programma aangeboden die hen meer dan alleen plezier en vakantie biedt.